Iedereen welkom! In en out... Iedereen welkom! In en out...
Elkaar aanmoedigen om je te outen bij familie, vrienden, elkaar steunen, een clubje oprichten
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 Coming out Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
jeff



Geregistreerd op: 14 Jul 2008
Berichten: 25
Woonplaats: Nederland, Arnhem

BerichtGeplaatst: 17-07-2008 09:35:47 Reageren met citaatTerug naar boven

Laat ik dan maar als eerste beginnen..... Very Happy
Hallo allemaal,
Ik weet nu eigenlijk wel zeker dat ik Bi ben, of in ieder geval geen hetero. Jongens vind ik veel te leuk Very Happy en meiden mogen er ook wel wezen dus volgens mij ben ik gewoon bi.
Heb er al het een en ander over gepost op het sekswoordenboek forum en er op MSN over gepraat en iedereen zegt eigenlijk wel dat ik bi ben, en zelf denk ik dat ook wel. heb het voor mezelf wel aardig geaccepteerd al vind ik het nog wel vreemd om later met een jongen te moeten samenwonen enzo, maar dat begint ook steeds meer te wennen.
maar het probleem is nu..., als ik echt bi ben, dan is het 50% kans dat ik met een jonge thuis kom. En dan moet het wel een keer verteld worden, tegen mijn ouders/vrienden. en ook omdat ik het dan kwijt ben en dan weet iedereen het, dan kan ik het er met anderen over hebben.
Maar ik zit het eigenlijk steeds uit te stellen, dan denk ik:"vanmiddag ga ik het vertellen", maar later denk ik weer:"laat maar, komt wel een keer".

Kan iemand mij hier een beetje mee helpen?
en tegen wie zal ik het als eerste vertellen?
en voor de mensen die al out zijn, hoe ging het bij jou, tegen wie heb jij het als eerste verteld??

groeten,
Jeff
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
prachtvlinder



Geregistreerd op: 04 Jul 2008
Berichten: 614
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: 17-07-2008 17:09:33 Reageren met citaatTerug naar boven

Hey!

Als ik je verhaal lees, dan denk ik dat je er nog niet echt klaar voor bent, voor je te outen.. Klopt dit?

Je moet dit doen als je er klaar voor bent. En dat ga je voelen. Maar dat is bij iedereen anders. Bij mij ging het zo: ik weet ondertussen al 3 jaar dat ik lesbisch ben, en in het begin wou ik dat aan niemand zeggen (omdat ik het nog niet zeker wist, en omdat ik bang was voor de reactie's).
Enja, toen kreeg ik een liefje, en toen kon ik het niet mee wegstoppen voor mijn ouders. Ik liep op wolkjes en mijn ouders zagen dat natuurlijk. En dat meisje kwam elk weekend naar mij, of ik naar haar. Dusja, het viel op natuurlijk. Ik heb het dan verteld: mama papa, ik val op meisjes... Hun reactie was in het begin negatief. Maar nu is dat al beter, ze hebben het al beter aanvaard. Dat is ondertussen al 2 jaar geleden.
Enja, mijn vrienden.. Ik dacht eerst: nee, ze moeten dit niet weten, zo belangrijk is dit niet... Maar op een bepaald moment dacht ik: "pff ik ben het beu, ik heb het gevoel dat ik mezelf niet kan zijn bij mijn vrienden, omdat ze het niet weten van mij. Ik MOET het zeggen aan hen!" En toen voelde ik dat ik er klaar voor was. Ik wou het zeggen en opeens zei ik het tegen iedereen. Allee ja, bijna iedereen.. Mijn beste vrienden weten het. De personen die het moeten weten. Later zal ik het wel aan andere vrienden vertellen, als het ervan komt.

Als je dat gevoel hebt, als je vind dat je het MOET vertellen, omdat het zo niet meer verder kan.. Dan ben je er klaar voor. Ik denk dat he. Bij mij ging het zo..

Mijn ouders reageerden eerst negatief. Maar dat is normaal denk ik. Ze hadden zoiets totaal niet verwacht (niemand verwacht dit van mij, ik zie er totaal niet lesbisch uit ofzo). Dusja.. Geef je ouders de tijd die ze nodig hebben om het te aanvaarden. Jij hebt ook tijd nodig gehad om het te aanvaarden he.
Mijn vrienden reageerden goed. En dat was een enorme opluchting toen ik het hen verteld had!

Misschien moet je wachten tot wanneer je een vriendje hebt?
Alleszins niets overhaasten, je mag dat niet forceren. Je zal het ooit wel eens vertellen. Je moet er zelf klaar voor zijn en sterk in je schoenen staan, zodat je een eventuele negatieve reactie goed kunt opvangen.

Ik hoop dat ik je een beetje kan helpen? Smile

Alleszins veel succes!

En trouwens, ik ben ook nog niet helemaal out hoor. Ik moet het nog aan mijn familie vertellen.. En aan die andere vrienden..
Profiel bekijkenStuur privébericht
jeff



Geregistreerd op: 14 Jul 2008
Berichten: 25
Woonplaats: Nederland, Arnhem

BerichtGeplaatst: 17-07-2008 19:43:22 Reageren met citaatTerug naar boven

Bedankt voor je reactie Very Happy
Citaat:
Als ik je verhaal lees, dan denk ik dat je er nog niet echt klaar voor bent, voor je te outen.. Klopt dit?

Tja, aan de ene kant klopt dit wel. maar wanneer ben je er wel klaar voor:als ik een vriendje heb. ik zit nu eigenlijk zo te denken: ik ben bi, of in ieder geval niet hetero, dat is 100% zeker, voor mezelf.
En dan denk ik van, als het zo is dan moet het eigenlijk wel verteld worden. niet omdat het zo niet meer verder kan. maar meer omdat ik ook best wel andere mensen wil ontmoeten enzo. en kan moeilijk ergens heen gaan zonder het te zeggen, snap je.
maar ik kan ook morgen een leuke meid tegen komen, waar ik samen oud mee wordt, dat is het vervelende van bi zijn. en dan is alle onrust en paniek om niets geweest.
Citaat:
Je zal het ooit wel eens vertellen. Je moet er zelf klaar voor zijn en sterk in je schoenen staan, zodat je een eventuele negatieve reactie goed kunt opvangen.

oke, mijn ouders zullen er niet echt blij mee zijn, en ik denk dat ze het zeker niet zullen verwachten. maar ik denk niet dat ik echt negatieve reacties van ze zal krijgen, meer zoiets als "je moet vooral doen wat je gelukkig maakt en als dat met een jonge is.....bla bla bla" zoiets.
en als ze het weten, dan kan ik ook naar holebi groepen of iets dergelijks gaan. want ik heb er ook best wel behoefte aan om er met anderen over te praten, en misschien vind ik daar mijn droom jonge wel. denk ook niet echt dat ik een vriend zal vinden als ik nog niet out ben, niemand weet het dan dat ik bi ben. en dan zal ik, althans, dat denk ik, nooit een jongen tegenkomen.
daar zit ik dus nog een beetje mee...
en ik vertel het pas als ik echt zeker weet dat ik het wil vertellen natuurlijk...
maar, een beetje hulp van anderen is natuurlijk altijd goed mee genomen. wil hier niet mee zeggen dat ik jou info niet interessant vond maar dat is dus een beetje waar ik mee zit.

Groeten,
Jeff
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
prachtvlinder



Geregistreerd op: 04 Jul 2008
Berichten: 614
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: 18-07-2008 13:55:30 Reageren met citaatTerug naar boven

Ja das waar, als je out bent heb je meer de kans om een vriendje te vinden.. Wink
Profiel bekijkenStuur privébericht
jeff



Geregistreerd op: 14 Jul 2008
Berichten: 25
Woonplaats: Nederland, Arnhem

BerichtGeplaatst: 18-07-2008 18:54:24 Reageren met citaatTerug naar boven

prachtvlinder schreef:
Ja das waar, als je out bent heb je meer de kans om een vriendje te vinden.. Wink

idd, maar niet alleen een vriendje (want dat vind ik nu nog niet echt het belangrijkste) maar ook gewoon mensen die ook holebi zijn ontmoeten. want ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die holebi is(waarvan ik het weet dan) en ik heb er best wel behoefte aan mensen te ontmoeten.

'k weet eigenlijk niet wat ik moet doen, aan de ene kant zeg ik: "ja" maar aan de andere kant: "nee, laat nog maar ff".

Misschien zijn er mensen met wat tips, of die me kunnen helpen over te halen....
en hoe ging het eigenlijk met vooroordelen e.d.....
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
snagster



Geregistreerd op: 06 Jul 2008
Berichten: 21
Woonplaats: Vlaams brabant

BerichtGeplaatst: 18-07-2008 19:14:34 Reageren met citaatTerug naar boven

Mjah, het kan wel helpen om het je ouders te vertellen als je mensen wilt ontmoeten. Omdat je dan niet moet liegen en dingen verzwijgen enz...

Bij mij heeft het geholpen, ik heb mij eerst geout en daarna heb ik mensen leren kennen, nuja nog niet zo heel veel, maar ik heb toch een paar mensen leren kennen waar ik veel steun aan heb.

Zelf was ik ook bang om mij te outen, ik dacht dat mijn ma et niet zou accepteren. Achteraf heeft ze er geen enkele seconde moeilijk over gedaan en mijn pa en broer ook niet, misschien dat dit mensen kan aanmoedigen om zich te outen Wink

Nuja, je moet zelf kiezen of je jezelf out en wanneer je dat dan doet Wink
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
jeff



Geregistreerd op: 14 Jul 2008
Berichten: 25
Woonplaats: Nederland, Arnhem

BerichtGeplaatst: 21-07-2008 15:53:15 Reageren met citaatTerug naar boven

Ben het 100% met je eens, snagster .
Maar als ik het wil vertellen dan denk ik steeds van, ach dat komt wel een keer. en ga het eigenlijk voor mezelf uitstellen omdat ik het gewoon niet wil vertellen. niet dat mijn ouders er kwaad om zullen zijn, maar echt blij zullen ze ook niet zijn, snap je.
dus ik ben eigenlijk hartstikke dom bezig. ik moet het gewoon vertellen. zo kan ik makkelijker mensen ontmoeten. maar ga het steeds uitstellen, wat geen enkele zin heeft, want vertellen moet ik het toch een keer.

Citaat:
ik heb mij eerst geout en daarna heb ik mensen leren kennen, nuja nog niet zo heel veel, maar ik heb toch een paar mensen leren kennen waar ik veel steun aan heb.

en dit is dus ook een beetje wat ik er mee wil bereiken. als je een paar mensen heb waar je een beetje steun aan hebt, en die je willen helpen. dan kom je vanzelf in dat wereldje terecht en zo leer je snel meer mensen kennen enzo.

eigenlijk weet ik dus wel wat ik moet doen, maar ben gewoon heel erg laks in: "ach, dat komt wel een keer","doe niet zo moeilijk, 't is nu net gezellig", bla bla bla. daar zit ik steeds te denken.

Gr.
Jeff

p.s.
snagster, Hoe reageerden je vrienden erop toen je het ze verteld hebt of heb je het nog niet tegen je vrienden verteld.
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
snagster



Geregistreerd op: 06 Jul 2008
Berichten: 21
Woonplaats: Vlaams brabant

BerichtGeplaatst: 21-07-2008 16:26:27 Reageren met citaatTerug naar boven

Ik heb het maar tegen een vriendin verteld, en zij is zelf lesbisch dus dat kan je niet echt vergelijken. Mijn vrienden op school enz zijn nogal homofoob dus ik heb besloten dat ik ze het pas vertel wanneer ik aan het einde van volgend schooljaar van school weg ga Wink

Misschien vind je het makkelijker om je te outen als je eerst laat merken dat je met iets zit? Ik heb dat zo gedaan bij mijn moeder. Ik heb haar eerst laten voelen dat ik met een probleem zat, toen ze vroeg of ik er wou over praten, zei ik dat het haar waarschijnlijk wel zou kwetsen maar ik er ook niet om gevraagd had enz...

Ik vond het makkelijker om het zo te vertellen, omdat mijn ouders dan ook beseften dat ik het er zelf ook moeilijk mee had. Misschien dat dit je kan helpen? Wink
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
jeff



Geregistreerd op: 14 Jul 2008
Berichten: 25
Woonplaats: Nederland, Arnhem

BerichtGeplaatst: 21-07-2008 19:14:08 Reageren met citaatTerug naar boven

bedankt voor je reactie snagster.
Citaat:
Misschien vind je het makkelijker om je te outen als je eerst laat merken dat je met iets zit?

Vind dit eigenlijk best wel een goede manier. als ik een keer alleen ben met mijn moeder en er dan over beginnen.
het onderwerp een beetje over relaties/seks beginnen. en dat ik ergens mee zit. en het dan een beetje die kant op sturen, over homoseksualiteit, en dan zeggen dat ik iets moet vertellen: "nou mam, vind eigenlijk zowel jongens als meisjes leuk", zoiets.
als ik nu ergens met mijn ouders ben dan zit ik ook al een beetje opvallend naar jongens te kijken. natuurlijk ook omdat ik er graag naar kijk Very Happy Very Happy , maar ook in de hoop dat mijn ouders misschien iets door gaan krijgen. als ze al wat vermoedens hebben dan is het misschien wat makkelijker te accepteren.
denk wel dat ik het het liefste eerst tegen mijn moeder zeg en later vertel ik het wel een keer tegen mijn vader en andere mensen. denk zelf dat mijn moeder daar wel het meeste begrip voor heeft.
Ik heb haar wel eens gevraagd wat ze van homo's vind, en dan zegt ze dat ze moeten doen wat ze gelukkig maakt.en ik heb haar lang geleden ook wel eens gevraagd of ze het erg zou vinden als ze een zoon had die homo zou zijn. en dan zegt ze dat ze het wel jammer zou vinden maar dat ze het liefste wilt dat hij gelukkig is. (dat vroeg ik op de basisschool toen ik een keer wat over homo's gehoord had, dus denk niet dat ze daar wat achter zoekt of zo, denkt dat ze het zelfs niet meer weet dat ik dat ooit gevraagd had.).

Groeten,
Jeff
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
snagster



Geregistreerd op: 06 Jul 2008
Berichten: 21
Woonplaats: Vlaams brabant

BerichtGeplaatst: 22-07-2008 19:26:08 Reageren met citaatTerug naar boven

jeff schreef:
dus denk niet dat ze daar wat achter zoekt of zo,



Daar zou je nog van kunnen verschieten Wink
Na mijn coming out heeft mijn moeder mij verteld dat ze het eigenlijk al lang had zien aankomen, door mijn gedrag op de lagere school enz. Moeders onthouden zo'n dingen wel hoor denkik Wink
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
jeff



Geregistreerd op: 14 Jul 2008
Berichten: 25
Woonplaats: Nederland, Arnhem

BerichtGeplaatst: 23-07-2008 18:43:40 Reageren met citaatTerug naar boven

snagster schreef:
jeff schreef:
dus denk niet dat ze daar wat achter zoekt of zo,



Daar zou je nog van kunnen verschieten Wink
Na mijn coming out heeft mijn moeder mij verteld dat ze het eigenlijk al lang had zien aankomen, door mijn gedrag op de lagere school enz. Moeders onthouden zo'n dingen wel hoor denkik Wink


Misschien heb je ook wel gelijk snagster. m'n moeder heeft ook altijd door als ik ergens mee zit, of me niet lekker voel of wat den ook.

Gr. Jeff

ps. snagster, ik had je nog een pm gestuurd maar weet niet of die aangekomen is.
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
snagster



Geregistreerd op: 06 Jul 2008
Berichten: 21
Woonplaats: Vlaams brabant

BerichtGeplaatst: 23-07-2008 19:55:45 Reageren met citaatTerug naar boven

jeff schreef:


ps. snagster, ik had je nog een pm gestuurd maar weet niet of die aangekomen is.


Is gearriveerd Wink
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
jeff



Geregistreerd op: 14 Jul 2008
Berichten: 25
Woonplaats: Nederland, Arnhem

BerichtGeplaatst: 03-08-2008 13:42:44 Reageren met citaatTerug naar boven

Ik heb nu voor mezelf beslist dat ik me dus volgende week ga outen.
Dan heeft mijn moeder vakantie en dan ben ik dus van plan het te gaan vertellen, eerst tegen haar, omdat ik haar heel goed kan vertrouwen enzo, en dat soort dingen altijd met haar bespreek. En dan komt m'n vader het ook wel te weten. En tegen wie ik me daarna ga outen zie ik wel. Denk dat ik het er eerst met vrienden over ga hebben, en familie komt wel een keer, als ik een vriend heb ofzo.

Wou dit hier ff kwijt, dan weten jullie het allemaal en als ik het verteld heb dan doe ik wel ff verslag op dit forum.

Groeten,
Jeff
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
girlietje



Geregistreerd op: 04 Jul 2008
Berichten: 167

BerichtGeplaatst: 03-08-2008 13:52:10 Reageren met citaatTerug naar boven

veel succes bij het outen!

het zal allemaal wel goed meevallen (denk ik en hoop ik Wink )
Profiel bekijkenStuur privébericht
jeff



Geregistreerd op: 14 Jul 2008
Berichten: 25
Woonplaats: Nederland, Arnhem

BerichtGeplaatst: 03-08-2008 18:55:14 Reageren met citaatTerug naar boven

Denk ik ook wel...
Had het net met m'n ouders over homoseksualiteit
we kwamen toevallig op het gesprek omdat er zo'n rare homo op tv was (je weet wel; zo'n verwijfd figuur). en toen zeiden ze dat homo's normaal zijn, en het niet erg is als jongens van jongens houden. maar dat het wel stom is dat ze zo verwijfd doen enzo. en laat ik me nu net niet verwijfd gedragen en het ook niet van plan zijn, dus vogensmij zit het wel goed.

Had het net ook wel kunnen vertellen, maar ik dacht 'k wacht wel tot morgen, dan is mijn moeder de hele dag vrij en ik wil het het liefste eerst tegen haar vertellen. en m'n vader zat een beetje van die flauwe grapjes te maken, maar hij maakt altijd van die grapjes als het maar iets over seks gaat dus dat meent hij niet ofzo. daarom wil ik nog ff tot morgen wachten. maar ik heb nu wel meer moed gekregen dus ga het zeker vertellen Very Happy

Groeten,
Jeff
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren


 Ga naar:   



Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Tijden zijn in GMT + 1 uur
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - GIR Theme